Websites as support tools for learning the English language

Autores/as

  • Jacqueline Maridueña Macancela UNEMI

Palabras clave:

English, knowledge, sustenance implements, Websites

Resumen

The Websites contribute much to the learning of the English language, facilitating the teaching of the teachers through the use of dynamic strategies they help to reinforce the cognitive approach with greater ease, since it allows to develop the language skills with precision, improving the communication of the students in the classroom, which separates the ambiguous strategies used with the traditional method of learning. These technological tools are important in the variety of interactive activities and practices for understanding the English language, improving the motivation of students in the improvement of the activities of the subject. According to the results of this research, it was possible to show the change in behavior and assimilation, in such a way that 78% of the students who received the subject of English with the contribution of the Web sites, which allowed them to learn more satisfactory since they had interactive activities for their benefit. The quantitative and qualitative methods of observation were applied, taking as sample 144 students from modules 1, 2, 3 and 4 of English, using a survey of 10 questions oriented to the use of Websites as a support tool for the learning the English language, which is a contribution of great importance for both students and teachers in the interlearning of this foreign language.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Jacqueline Maridueña Macancela, UNEMI

Area de Idiomas, docente y Analista

Citas

(1) Díaz & Bruce. (2011). El aprendizaje del inglés y el uso de tecnologías: percepciones de estudiantes y profesores de inglés del nivel secundario chileno. Revista Electrónica Matices en Lenguas Extranjeras, págs. 1-37.
(2) Totano, M. (2017). El docente y el uso de herramientas tecnológicas de enseñanza-aprendizaje en la Educación Básica Ecuatoriana. Journal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación, pp. 10-14.
(3) Hernández, E. (2014). El B-learning como estrategia metodológica para mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de inglés de la modalidad semipresencial. Obtenido de Universidad Complutense de Madrid: http://eprints.ucm.es/29610/1/T35913.pdf
(4) Navas; Real; Mayorga & Pacheco. (2016). Los procesos de enseñanza y aprendizaje del idioma inglés a través de los entornos virtuales de aprendizaje. 8(13), 47-55.
(5) Paucar, C. &. (2010). An analysis of the book our world through English from the perspective of the constructivist theory and the communicative approach. Obtenido de http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/2082
(6) González, P. (2012). Uso de las nuevas tecnologías en la enseñanza de lenguas extranjeras. Revista de Lenguas para Fines Específicos, p. 183-212.
(1) Díaz & Bruce. (2011). El aprendizaje del inglés y el uso de tecnologías: percepciones de estudiantes y profesores de inglés del nivel secundario chileno. Revista Electrónica Matices en Lenguas Extranjeras, págs. 1-37.
(2) Totano, M. (2017). El docente y el uso de herramientas tecnológicas de enseñanza-aprendizaje en la Educación Básica Ecuatoriana. Journal of Science and Research: Revista Ciencia e Investigación, pp. 10-14.
(3) Hernández, E. (2014). El B-learning como estrategia metodológica para mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de inglés de la modalidad semipresencial. Obtenido de Universidad Complutense de Madrid: http://eprints.ucm.es/29610/1/T35913.pdf
(4) Navas; Real; Mayorga & Pacheco. (2016). Los procesos de enseñanza y aprendizaje del idioma inglés a través de los entornos virtuales de aprendizaje. 8(13), 47-55.
(5) Paucar, C. &. (2010). An analysis of the book our world through English from the perspective of the constructivist theory and the communicative approach. Obtenido de http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/2082
(6) González, P. (2012). Uso de las nuevas tecnologías en la enseñanza de lenguas extranjeras. Revista de Lenguas para Fines Específicos, p. 183-212.
(7) Richard, Jack & Renandya, Willy. (2008). Methodology in Language Teaching (11 ed.). (C. U. Press, Ed.) New York: Cambridge University Press.
(8) Maridueña Macancela, J. (2014). Recursos Interactivos Tecnológicos y su repercusión en el inter-aprendizaje del idioma Inglés . Revista Res Non Verba, Págs. 193-210.
(9) Educación, M. d. (s.f.). Proyecto It is time to teach in Ecuador. Obtenido de https://educacion.gob.ec/proyecto-it-is-time-to-teach-in-ecuador/
(10) Correa; Tapia; Neira & Ortiz . (2013). Teorías personales de docentes de lengua sobre la enseñanza de la escritura en sistema de educación pública chilena. Trabajos en Lingüística Aplicada, 165-184.
(11) Ramírez, M. (2013). Modelos y estrategias de enseñanza para ambientes innovadores. Monterrey: Editorial Digital del Tecnológico de Monterrey.
(12) Salas, J. (2016). El aprendizaje colaborativo en la clase de Inglés: El caso del curso de Comunicación Oral I de la Sede del Pacífico de la Universidad de Costa Rica. Revista Educación 40(2), pp. 1-19.
(13) Fernández Pampillón, A. (2008). Las plataformas e-learning para la enseñanza y el aprendizaje universitario en Internet. Universidad Complutense de Madrid, pp. 1-33.
(14) Jansson, D. &. (2011). El aprendizaje del inglés y el uso de tecnologías: percepciones de estudiantes y profesores de inglés del nivel secundario chileno. Revista Electrónica Matices en Lenguas Extranjeras, 1-37.
(15) Dorado, C. (2012). Estrategias de enseñanza - aprendizaje y modelos en entornos de e-learning. Obtenido de https://www.researchgate.net/profile/Carles_Dorado/publication/249009398_Estrategias_de_ensenanza-aprendizaje_y_modelos_en_entornos_de_e-learning/links/0046351f38e7cada99000000/Estrategias-de-ensenanza-aprendizaje-y-modelos-en-entornos-de-e-learning.pdf
(16) Gutiérrez, Herrera & Pérez. (2017). Las TIC en la enseñanza del inglés en educación básica. Revista Electrónica sobre Tecnología, Educación y Sociedad, 1-13.
(17) Peñuela, Y. (2012). La Página WEB como herramienta didáctica en el aprendizaje de Vocabulario en Inglés. Obtenido de http://repository.unilibre.edu.co/bitstream/handle/10901/8155/LA PÁGINA WEB COMO HERRAMIENTA DIDÁCTICA EN EL APRENDIZAJE DE VOCABULARIO EN INGLÉS.pdf?sequence=1
(18) Saza, I. (2016). Estrategias didácticas en Tecnologías Web para ambientes virtuales de aprendizaje. Revista Praxis, pp. 103 - 110.
(19) Sheehan, S. (2013). British Council ELT Research Papers. London: British Council.
(20) Oliveira, R. M. (2013). English Phonetics and Phonology: the contributions of the website BBC Learning English to the teaching of pronunciation. Entrepalavras - ISSN 2237-6321, pp. 292 - 305.
(21) Press, C. U. (s.f.). Recuperado el 20 de 01 de 2015, de Cambridge English Language Assessment: http://www.cambridgeenglish.org/es/exams/cefr/
(22) Assessment, C. E. (2015). Recuperado el 15 de 10 de 2015, de Cambridge English: http://www.cambridgeenglish.org/why-cambridge-english/international-language-standards/
(23) Página Web: Una herramienta virtual para la enseñanza - aprendizaje. (s.f.).
(24) Nedeva & Dimova . (2010). Some Advantages of E-Learnng in English Language Training. Trakia Journal of Sciences, Vol. 8, Suppl. 3, pp 21-28.

Descargas

Publicado

2019-06-03
Estadísticas
Resumen 380

Cómo citar

Maridueña Macancela, J. (2019). Websites as support tools for learning the English language. Journal of Science and Research, 4(2), 13–20. Recuperado a partir de https://revistas.utb.edu.ec/index.php/sr/article/view/322

Número

Sección

Artículo de Investigación